تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
مطالب یک عاشق تکنولوژی...


ب)هدفون داخل گوشی

(Ear-fitting headphone یا Earphone)

هدفون‎‌های کوچکی هستند که گوشی‌های آن‌ها به داخل لاله گوش فرو می‌رود و هیچ قسمتی برای قرارگیری بر روی سر ندارند. این گوشی‌های کوچک که تنها دو رشته سیم آنها را همراهی می‌کند، در هرجایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به علت کوچکی و انعطاف‌پذیری بالا، قابل حمل هستند و چون داخل گوش قرار می‌گیرند، با حرکت زیاد، از روی سر نمی‌افتند.


این پخش کننده ها پر طرفدار ترین نوع پخش کننده در ایران (و برخی کشور های دیگر) هستند، در حالی که منطق ساخت و فروش این ایرفون ها قابل حمل بودن و استفاده در شرایط اضطراری هست

به عبارت دیگر این ایرفون ها برای استفاده های طولانی مدت ساخته نشده اند و به هیچ وجه برای استفاده ی خانگی پیشنهاد نمیشوند

ولی به هر حال چند ویژگی مهم وجود دارد که برای خرید این نوع از پخش کننده ها باید در نظر بگیرید:

1) قابلیت کاهش صدای محیط

این قابلیت (به نظر من) مهم ترین نکته در خرید یک ایرفون میباشد؛ به این معنی که شما اساسا این ایرفون را برای مکان های بیرون از خانه استفاده خواهید کرد و بدین منظور اگر این ایرفون توانایی کاهش صدای محیط را نداشته باشد شما مجبور به افزایش صدای ایرفون خواهید شد و این موضوع شدیدا به شنوایی شما در بلند مدت آسیب خواهد زد. 
(شدیدا توصیه میکنم از ایرفون اپل در بیرون از خانه اسفاده نکنید چون این ایرفون به هیچ عنوان صدای محیط را کم نمیکند و گوش های شما به شدت آسیب خواهد دید.)

نتیجه تصویری برای ‪noise canceling‬‏

 2) قیمت: شاید ناخوشآیند ترین قسمت این مقاله قسمت قیمت ایرفون هاست؛ یکی از عادات به شدت بد ما ایرانی ها این است که هیچ وقت از فروشنده نمیخواهیم که بهترین وسیله را به ما بدهد، بلکه اکثر ما دنبال جنس ارزان تر هستیم . این در مورد پخش کننده ها به معنی به خطر افتادن سلامتی گوش های شماست، ولی اصولا این مورد اصلا برای کسی مهم نیست و ما هر روز حسرت کار ها و تصمیمات گذشته ی مان را میخوریم و خواهیم خورد.

قیمت مناسب برای یک ایرفون از حدود 100 هزار تومن(ارزان ترین و پر خطر ترین نوع ایرفون) تا حدود 2 ملیون (بالاترین سطح تکنولوژی) و بالای 2 میلیون(ایرفون های لوکس و لاکچری) تغییر میکند، متاسفانه در بازار ایران به ندرت فردی پیدا میشود که بیشتر از 100 هزار تومن برای ایرفون خرج کند، حتی به شخصه ایرفون های 5 هزار تومانی را در بازار دیدم که طرفداران زیادی هم دارد. یکی از دلایل این که آمار مراجعه به دکتر در کشور های جهان سوم زیاد است، این است.

نتیجه تصویری برای ‪price‬‏

3)راحتی: قیمت یک جفت ایرتیپ نسبتا خوب و با کیفیت در آمازون حدود 5 دلار است(حدود 25 هزار تومن در بازار ایران)، اصولا ایرفون های حدود 100 هزار تومن از این نوع  ایرتیپ استفاده میکنند، پس اگر نیازی نست زیاد خودتان را درگیر راحتی ایرتیپ های هدفون کنید، راحتی یک ایفون در اولویت اول به کیفیت ایرتیپ ها و بعد به شکل و وزن ایرفون بستگی دارد، بنا برتجربه ی شخصی ایرفون های سونی از راحتی و کیفیت بیشتری برخوردارند و اگر راحتی ایرفون برایتان مهم است به برند توجه زیادی کنید.

میانگین زمان استفاده از یک ایرفون حدود 2 ساعت است و به شدت توصیه میشود که بعد از 2 ساعت حتما 5 دقیقه بگذارید گوشهایتان استراحت کند و اگر نیاز به ساعات بیشتری برای گوش کردن به آهنگ دارید حتما باید به سراغ هدفون ها بروید که اساسا برای این کار ساخته شده اند.
نوعی دیگر از ایرتیپ ها وجود دارد که از جنس خاصی ساخته شده اند که راحتی و نویز گیری بیشتری نسبت به ایتیپ های معمولی دارند

نام این نوع از ایرتیپ ها Comply Foam Premium Earphone Tips می باشد.

5) شکل سوکت: یک از نکاتی که اکثرا به آن توجه نمیشود ولی بسار مهم است شکل سوکت است.

اصولا دو نوع سوکت برای ایرفون داریم

L شکل

نتیجه تصویری برای ‪headphones L Jack‬‏

و مستقیم

بدیهی است که اگز از گوشی یا پلیر های همراه برای گوش کردن به آهنگ استفاده میکنید، بهتر از جک L شکل استفاده کنید تا جک هدفون تحت فشار قرار نگیرد، ولی در مورد دستگاه های حرفه ای یا کامپیوتر و لبتاپ قضیه کاملا برعکس میشود و حتما باید از جک های صاف استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در این وبلاگ سعی میکنم تجربه های خودم رو در زمینه های مختلف، از جمله رشته کامپیوتر که رشته ی اصلی بنده هست در اختیار شما قرار بدم.


طبقه بندی موضوعی