تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
مطالب یک عاشق تکنولوژی...


همه چیز در مورد هدفون

انواع هدفون

1.1) پشت بسته:

نتیجه تصویری برای ‪closed headphones‬‏

هدفون های پشت بسته ( close back ) به علت وجود یک ماده جامد در عقب گوشی هایشان هدفون هایی ایزوله و آکوستیک هستند.این ویژگی آن ها مانع از ورود صدای محیط به داخل هدفون می شود.

هدفون های پشت بسته به علت توانایی در پخش فرکانس های پایین معمولا دارای بیس مناسبی نیز هستند.

 کاربر اگر در محیط هایی به موسیقی گوش دهد که دوست ندارد اطرافیان صدای موسیقی او را بشنوند،این نوع هدفون ها به علت ایزوله بودنشان بسیار مناسب خواهند بود.

از نقاط منفی آن ها می توان به خستگی گوش در استفاده های طولانی مدت اشاره کرد.
هدفون های پشت بسته استیج صدای مناسبی ندارند (وسیع بودن صدا) و ممکن است صدا را چندان طبیعی جلوه ندهند ولی با این وجود کاربرهای بسیاری دارند و اکثر هدفون های ارزان قیمت از این نوع هستند

1.2) پشت باز:

نتیجه تصویری برای ‪open headphones‬‏

این نوع از هدفون ها، در قسمت بیرونی ایرکاپ خود دارای منافذی هستند که باعث ورود و خروج هوا و صدا می شوند. این هدفون ها، صدایی طبیعی تر و نزدیک تر به صدای اسپیکر دارند و باعث خستگی کمتری در استفاده های طولانی مدت می شوند. نقطه ی ضعف این دسته از هدفون ها، عایق نبودن نسبت به صدای محیط و نشتی صدای بالای آنها می باشد که استفاده از آنها را به محیط های شخصی و بسته مانند استودیو و خانه محدود می کند ولی با این وجود لذت اصلی موسیقی را میتوان در این نوع از هدفون ها تعریف کرد.

این نوع هدفون ها عموما قیمت بالایی دارند و برای کاربران عادی گزینه مناسبی نیستند.

2.1)هدفون های دور گوش:

این حالت از هدفون ها همان گونه که از نامشان مشخص است،هدفون هایی هستند که با قرار گیری روی سر،دور گوش را فرا گرفته و به هدفون های full-size نیز شهرت دارند. هدفون های دور گوش کمترین تماس را با لاله گوش ایجاد کرده و به این دلیل از راحتی بیشتری برخوردارند. این دسته از هدفون ها اکثرا مصرف خانگی و استودیویی داشته و نسبت به حالت های دیگر هدفون دارای ابعاد بزرگ تری هستند. هدفون های دور گوش می توانند پشت باز یا پشت بسته و بی سیم یا با سیم باشند.

دور گوش

2.2) هدفون های روی گوش

این نوع از هدفون ها، ایرکاپ هایی کوچک تر از هدفون های دور گوش داشته و به همین دلیل، ایرپد های آن ها بر روی لاله ی گوش قرار می گیرند . همین اندازه ی کوچک به همراه وزن کم، آنها را به هدفون های مناسبی برای استفاده در محیط بیرون تبدیل کرده است.هدفون های روی گوش می توانند پشت باز،پشت بسته و بی سیم یا با سیم باشند.

این هدفون ها راحتی کمتری نسبت به هدفون های دور گوش دارند و ایزولیشن کمتری نسبت به آن ها ایجاد میکنند.

روی گوش

آیا هدفون بخریم؟

هدفون به عنوان شناخته شده ترین ابزار گوش کردن به موسیقی است و به صورت حرفه ای استفاده میشود و شرکت های مختلف نهایت توانایی خود را در مورد درست کردن این هدفون ها به کار میبرند.

اساسا برای لذت بردن از موسیقی بهتر است از هدفون استفاده کنید و برای مواقع مورد نیاز در بیرون از خانه بهتر است یک ایرفون استفاده کنید، این ترکیب بهترین ترکیب برای افرادی هستند که به صورت حرفه ای به آهنگ گوش میدهند و به دنبال نهایت لذت از آهنگ میباشند
البته نکته قابل توجه این است که برای لذت بردن از آهنگ حتما باید پلیر مناسب با هدفون خود داشته باشید، چون بدون یک پلیر مناسب ممکن است فقط از نصف توانایی هدفون خود استفاده کنید و پول خود را هدر دهید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در این وبلاگ سعی میکنم تجربه های خودم رو در زمینه های مختلف، از جمله رشته کامپیوتر که رشته ی اصلی بنده هست در اختیار شما قرار بدم.


طبقه بندی موضوعی