تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
مطالب یک عاشق تکنولوژی...


نکته ی اول
انواع پخش کننده ها

 انواع پخش کننده ها


الف) هدفون

(Headphone)

هدفون وسیله‌ای است که دارای دو بلندگوی کوچک (گوشی) برای شنیدن صدا در نزدیک ترین فاصله به گوش بوده و در واقع برای جلوگیری از انتشار و شنیده‌شدن صدا در محیط، طراحی شده‌است. هدفون‌ها در شنیدن صدای بسیاری از وسایلی که امکان پخش صوت دارند، نظیر کامپیوترهای خانگی (PC)، پخش سی‌دی (CD Player)، پخش دی‌وی‌دی (DVD Player)، گجت‌های بازی (Game Gadjets)، پخش ام‌پی‌تری (MP3 Player)، پخش ام‌پی‌فور (MP4 Player)، لپ‌تاپ (LapTop)، تبلت (Tablet)، تلفن همراه یا موبایل (Mobile)، و غیره کاربرد دارند.


ب)هدفون داخل گوشی

(Ear-fitting headphone یا Earphone)

هدفون‎‌های کوچکی هستند که گوشی‌های آن‌ها به داخل لاله گوش فرو می‌رود و هیچ قسمتی برای قرارگیری بر روی سر ندارند. این گوشی‌های کوچک که تنها دو رشته سیم آنها را همراهی می‌کند، در هرجایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به علت کوچکی و انعطاف‌پذیری بالا، قابل حمل هستند و چون داخل گوش قرار می‌گیرند، با حرکت زیاد، از روی سر نمی‌افتند.


ج) هدست

(Headset)

هدست در واقع یک هدفون است که با یک میکروفون مجهز شده‌است. هدست‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برای نمونه، در مراکز مخابراتی یا شرکتهای خدماتی و اماکن دیگر که نیاز به پاسخ‌گویی سریع تلفن و کارکردن هم‌زمان با دست‌ها دارند، از آن‌ها استفاده می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است کاربران خانگی نیز از این وسیله برای چت صوتی با دوستانشان استفاده کنند. استفاده از هدست بجای هدفون، این امکان را به کاربر می‌دهد که به وسیله آن با طرف مقابل ارتباط برقرار کند.


د) هندزفری یا هدست موبایل (Mobile Phone headset یا Handsfree)

هندزفری‌ها هم در اصل، جزو خانواده هدست‌ها می‌باشند و به این دلیل به هندزفری یا دست آزاد نام‌گذاری شده‌اند که علاوه بر کاربردشان در گوش دادن به موسیقی، توانایی پاسخ‌گویی تماس‍های تلفنی موبایل را نیز بدون استفاده از خود گوشی، فراهم می‌آورند و به ویژه در هنگام رانندگی، بسیار مفید می‌باشند. قسمت گوشیِ هندزفری، در داخل گوش قرار می‌گیرد.




نکته ی بسیار مهم این است که هیچ کدام از این پخش کننده ها نباید به جای دیگری استفاده شوند، برای مثال شما نمیتوانید از یک هدست برای گوش دادن به آهنگ استفاده کنید چون هدست برای تمیز کردن صدای مکالمه از الگوریتم ها و درایور های خاصی استفاده میکند که روی موسیقی تاثیر بسیار بدی میگزارند و برعکس


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در این وبلاگ سعی میکنم تجربه های خودم رو در زمینه های مختلف، از جمله رشته کامپیوتر که رشته ی اصلی بنده هست در اختیار شما قرار بدم.


طبقه بندی موضوعی